Átkattintok a kategóriákra Átkattintok a kosárra Átkattintok a navigációra

Nem érdekelnek a kedvezmények és akciók, szeretném elrejteni a sávot.

Így válaszd ki jógaszőnyeged!

Az edzőszőnyegek közötti különbségek nagyok lehetnek. Egy jól megválasztott tornaszőnyeg nemcsak élvezetesebbé teszi azt a pillanatot, amikor az állóképességedet növeled, hanem biztonságos mozgást is tud garantálni. Mire kell tekintettel lenni a választáskor?

 
Leírás: A jól megválasztott jógaszőnyeg biztosítja a hőkomfortot, valamint a pozíciók biztonságos kitartását. 

 


Tartalom

 

A szőnyeg az edzéshez nem pazarlás

Talán azt gondoltad, hogy csak elnyújtózhatsz a földön. Végül is miről van szó? Nézzünk csak jobban utána! Szőnyeg nélkül hiányzik a földről a hőszigetelés. Az izmok feleslegesen lehűlnek, és könnyen megsérülhetsz, vagy megfázhatsz egy-egy nyújtó- vagy jógapóz közben.

Ha szőnyeg nélküli tornázol, megcsúszhat a lábad. Nem leszel biztos a pozícióidban, és ismét fennáll annak a lehetősége, hogy feleslegesen megsérülsz. Ezenkívül a kemény felület nem csillapítja az ütéseket. Nem megfelelő lábbelivel kombinálva, vagy mezítláb történő testmozgás esetén az ízületek túlzott igénybevételnek vannak kitéve. Sőt, ha a szabadban edzel, egy jól megválasztott szőnyeg kiegyenlítheti a felület egyenetlenségeit, és így növelheti a kényelmet.


Leírás: Még a szabadtéri edzéseken is nagyszerű társ egy jó szőnyeg .

 

Jóga gyakorlat a természet lágy ölén

Aki próbálta már a tornatermet szabadtérre cserélni, az biztosan egyetért majd velem. A jóga a friss levegőn nagyszerű. De ennek is megvannak a maga buktatói. Nagyon valószínű, hogy sok bámészkodó, zavaró zaj és szag vesz majd körül. Ráadásul a természetben a felület nem éppen sík. Tehát le kell mondanunk a szabadtéri edzésekről? Határozottan nem.

Menj ki kora reggel, és keress egy szép helyet, távol a legnagyobb tömegtől. A saját kert az első helyen áll. A meditációs zenével ellátott fejhallgató segít kiküszöbölni a zavaró zajokat. Az egyenetlenségek, a hideg és a kellemetlen kavicsok egy jó jógaszőnyeggel kiküszöbölhetők. Ha pedig kellemes helyet választunk a kert közepén, akkor inkább a növények illata vesz körül, mint az utcáról érkező szagok.

 

9 tipp, hogy mire figyeljünk a választáskor

A tornaszőnyeg kiválasztásakor fontos, a következő pontokra összpontosítani. Segítenek kiválasztani az ideális szőnyeget a neked leginkább tetsző mozgáshoz. És előfordulhat, hogy néha jobb, ha két matracot használsz.

  1. Edzés típusa - Fitneszhez, gimnasztikához, súlyzós edzéshez vagy jógához van szükséged a szőnyegre? A hatha jógához, erősítő edzéshez vagy pilateshez használt szőnyegnek jól kell szigetelnie és elegendő stabilitást kell biztosítania. Ha gimnasztika vagy a dinamikus gyakorlat a szenvedélyed, akkor szükséged van arra, hogy tompítsd az esést és biztosítani, hogy ne csússz meg.

  2. Az alátét vastagsága - A vastagabb alátétek jelentősen biztosítják a szökkenéseket. A vékonyak jógához és pilateshez alkalmasak, mert lehetővé teszik a végtagok jobb érintkezését a talajjal az egyes pozíciókban.

  3. Anyag - Rendelkezésünkre állnak a mesterséges anyagokból készült szőnyegek, amelyek rendkívül ellenállóak, és a természetes kaucsukból készültek, amelyek viszont környezetbarátabbak.

  4. Felület - Az edzőszőnyeg felületkezelésének jó tapadást és kényelmet kell biztosítania edzés közben.

  5. Méret - Mindig olyan szőnyeget válasszunk, amely elég hosszú és széles ahhoz, hogy minden pozíciót váltogathassunk rajta. A rehabilitációs gyakorlatokhoz a szélesebb szőnyegek alkalmasabbak, a klasszikus gyakorlatokhoz a szokásos méret 180 x 60 cm. A rövidebb szőnyegek erősítésre alkalmasak. Érdekes változat lehet a puzzle (tatami) formájú szőnyegek, amelyeket a szükséges méretre rakhatsz ki. Tökéletes a gyerekekkel való edzéshez és szőnyegként a gépeken való edzéshez.

  6. Súly és szállítás - Ha olyan szőnyeget választunk, amely egy helyen stabilan áll, akkor merevebb, tartósabb és nehezebb anyag is megfelel. Ha ez lesz az a szőnyeg, amelyet edzéshez viszel, értékelni fogod a könnyű súlyt és hogy a egyszerűen összetekerheted.

  7. Design - A szőnyeg színe nem befolyásolja a tulajdonságait. De hatással lehet arra, hogy mennyire lesz kellemes az edzés. Apróság, de mindenképpen javasoljuk, hogy olyan színárnyalatot válassz, amitől azonnal jobb kedved lesz. Ha a szabadban szeretnél gyakorolni, javasoljuk, hogy világosabb színeket válassz. A sötétek felmelegedhetnek a napon, és az edzés nem biztos, hogy élvezetes. A rikító, vidám színek vonzzák a rovarokat, és a világos háttéren minden szennyeződés látható. Oly nehéz a választás, igaz?

  8. Karbantartás - Mivel edzés közben izzadunk, fontos, hogy a szőnyeg könnyen tisztítható legyen.

  9. Ár - Ez a személyes preferenciáktól függ. De ügyelj arra, hogy a gyanúsan olcsó szőnyegek nem biztos, hogy jó minőségűek – nem tartanak sokáig.

Leírás: A funkcionális melltartók ideális tartást és mozgásszabadságot biztosítanak. 

 

Mi teszi a különlegessé a jógaszőnyegeket

A jógaszőnyegnek tapadósnak és csúszásmentesnek kell lennie. Ezeknek a tulajdonságoknak akkor is meg kell maradniuk, ha izzadunk rajtuk, vagy ha kint vagy akár magasabb páratartalmú helyiségben edzünk. Ez elengedhetetlen a nehezebb pozíciók biztonságos elvégzéséhez. A dinamikus jógához stabilitásra és tapadásra van szükségünk, a hatha jógához vastagabb, nagyobb kényelmet biztosító szőnyegeket is használhatunk.

 

A matrac nem edzőszőnyeg 

A matrac egy sátorban vagy a szabadban való alvásra szánt alátét, melynek fő célja a hőszigetelés és az alvás közbeni kényelem biztosítása. Hajlamosabb a merevségre, nincs csúszásmentes bevonata, és a tapadása sem nagyobb. Ráadásul a klasszikus matrac testesebb és nehezen szállítható. Ez nem fér bele az edzőtáskádba. És nem kényelmes tornázni rajta.


Leírás: A súlyzók segítik a terhelés fokozatos növelését edzés közben. 

 

Mi jöhet még jól az edzésnél?

Mindenképpen olyan kényelmes ruhát érdemes viselni, amely lehetővé teszi a szabad mozgást, elvezeti az izzadságot és maximális kényelmet biztosít. Az alap a funkcionális sportruházat, a kényelmes leggings és a funkcionális póló. A melegítő pulóver hasznos edzés után, hogy melegen tartsa az izmokat. A nyugtató zenét vezeték nélküli fejhallgatón lehet például lejátszani.

Ha pedig egy kis változatosságot szeretnél vinni az edzésébe, nézd meg a gimnasztikai labdákat, amelyek kiválóak a hátgyakorlatokra, az egyensúlyozó eszközöket, amelyekkel az egész mozgásszervi rendszert erősítheted, vagy az ugróköteleket, amelyekkel növelheted az erőnlétedet.

 

 

Hasznos linkek

 

Szerző: Alena Bouchalová

Forrás: a 4camping archívuma, pixabay.com, unsplash.com

Melyik a legjobb acél a késekhez?

Tanácsadás

A kérdés, amelyre nincs egyszerű válasz. A legjobb acél kiválasztása a késedhez a kompromisszum keresése a némileg ellentmondásos tulajdonságok között. Mit kell tehát szem előtt tartani?

Hogyan lehet megszabadulni a cipő kellemetlen szagától

Tanácsadás

A cipő szaga. Klassz téma. Nincs túl finom illata, nem szívesen beszélsz róla, nem vált ki kellemes érzéseket. Vannak, akik mindennap szembesülnek vele, másokat csak ritkán lep meg a cipő szaga. Küzdjünk együtt ellene!

Hogyan válasszunk cipőt túrázáshoz

Tanácsadás

Azaz hogyan válasszunk túracipőt. Az ideálisan kiválasztott túracipő = sikeres és kellemes túrák alapja. Hogy ne lépj mellé, mint sok "szakértő" vászoncipőben vagy akár flip-flopban, olvasd el, hogyan válaszd ki a megfelelő cipőt.