Átkattintok a kategóriákra Átkattintok a kosárra Átkattintok a navigációra

Hogyan szereljük fel magunkat hosszú távú futásra

Szeretsz futni és játszani azzal a gondolattal, hogy még hosszabb távokat próbálj ki? Tehát folytasd - mindent megtalálsz, amire szükséged van ebben a cikkben.


Tartalom

A futásnak olyan nagy előnye van a többi sporttal szemben, hogy a minőségi és a hozzá illő cipőkön kívül semmi másra nincs szükséged Ha azonban fokozatosan dolgozol hosszú, több órás és egész napos futásokon, akkor érdemes néhány extra dolgot beszerezni.

1. Hátizsákok

Csak kifejezetten futáshoz tervezett hátizsákot válassz. Általában nagyon könnyűek, kb. 10 l-esek, jól illeszkednek a hátunkra, kifinomult kialakításúak, folyadékok szállítására és fogyasztására alkalmasak (táskatartók vagy zsebek a palackokhoz a mellkasszíjon), egyeseknél még kifinomult rendszer is van a túrabotok rögzítésére . Különösen értékelni fogod ezt az ultramaratoni versenyen, ahol tudod, hogy felváltva fogod használni és hordani a botokat, és ahol nem akarsz veszíteni egy percet sem a botok manipulálásával.

 

2. Vizes palackok / vizestömlők

Vizestömlőt vagy palackokat választasz a hátizsák vásárlásakor . Vagy választhatsz egy hátizsákot a mellkas hevederein lévő zsebekkel palackokhoz, vagy egy vizestömlő kamrával. Mindkettőnek megvannak a maga előnye és hátránya . Személy szerint én jobban szeretem a vizestömlőt. Ivás közben nem kell manipulálnom a palackkal, 2 liter vizet képes tárolni, és a víz nem nem mozog benne (ha a feltöltés után kiszívja a levegőt a vizestömlőből). Hátránya azonban, hogy nem tudod folyamatosan ellenőrizni, hogy állsz a vízzel. Hirtelen csak elfogy, és kellemetlenül meglepődsz. További hátrány a hosszadalmas utántöltés. Határozottan ajánlom, hogy a hátizsák vásárlása előtt próbáld ki a melyik a neked megfelelő, és ennek megfelelően válassz hátizsákot, számomra ez az egyik alapvető kritérium.

 

3. Elsősegélykészletek>

A futó elsősegély-készletem csak két sebtapaszt és jodisolt tartalmaz a sebfertőtlenítéshez. Hely és súly megtakarítás érdekében otthon hagyom a speciális elsősegély-készletet, és a jodiszol tapaszokat csak egy zacskóba csomagolom .

   

 

Elsősegélykészlet és hogyan allítsuk össze 10 perc alatt

Tehetetlenség. Ez az egyetlen érzés, amely visszhangzik a fejedben, ha sérülés történik, és nincs nálad semmi. Ebben az esetben igaz az, hogy több mint a semmi - a szerencse kedvez a felkészülteknek.

>>> TÖBBET OLVASOK

 

4. Túrabotok

A futás közben csak egyszer használtam túrabotokat a 107 km-es verseny alatt. Eredeti céljuk az volt, hogy segítsenek felfelé meredek dombokon és segítsenek a lábaimnak meredek lejtőkön lejönni. Végül a verseny utolsó szakaszában értékeltem őket a legjobban, amikor segítettek megőrizni egyensúlyomat. Rajtad áll, hogy pontosan meghatározd, miben tudnának segíteni neked, és mennyire éri meg magunkkal vinni . Ez nem csak a súlyról szól, hanem arról is, hogy minden alkalommal zavarni fog, amikor a hátizsákkal akarsz foglalkozni. Válaszd ki a legkönnyebb túrabotokat. A futóbotokat a nordic running-hoz tervezték, és ez egy teljesen más kategória. Én a Camp backcountry karbon túrabotokat tudom ajánlani.

 

5. Fejlámpák

A fejlámpának könnyűnek kell lennie, kényelmes legyen a fejen, és ne mozogjon futás közben . Úgy kell világítania, hogy erőfeszítés nélkül lássuk a terepet néhány méterrel magunk előtt, illetve ha néha ismeretlen terepen találjuk magunkat a sötétben, hogy jól lássuk a turisztikai táblákat. A kedvenc fejlámpám mindenképpen a Fenix HL26R.

   

 

Teszt: Tölthető fejlámpa Fenix HL26R

Mindig jó, ha kéznél van egy minőségi fejlámpa, nemcsak a túrázás során, mert otthon is kiválóan használható, például a mindennapi tevékenységekben. A mai tesztben a Fenix fényszórót próbáljuk ki.

>>> TÖBBET OLVASOK

 

6. Offline térképek

Győződj meg arról, hogy elérhető offline térkép van a telefonodon. Nincs mindenhol jelzés, és az ismeretlen terep szükségtelenül kényelmetlenné teheti a futást . Túrázáshoz veszem a papír térképet, ahol néhány extra gramm nem számít, futás közben a modern technológiára hagyatkozom, hogy helyet és súlyt takarítsak meg. De ha egy teljesen ismeretlen és nehezen elérhető terepre megyek, vagy egy régóta tervezett futóeseményre, amelynek eredménye különösen érdekel (az utolsó három napos futás volt otthonról a Snezskáig), Mindenképpen becsomagolnék egy papírtérképet. Segítséget nyújt, ha a telefonon nincs szolgáltatást.

   

 

Alapvető tájékozódás térképről

A klasszikus papírtérkép már a múlté, vagy helye van a GPS navigációval felszerelt intelligens elektronika a mai világában?

>>> TÖBBET OLVASOK

 

7. Étel

Az ételekkel kapcsolatban nehéz tanácsot adni, mindannyian mást szeretünk. Ezért fontos az étel folyamatos tesztelése a futás során. Van egy olyan szabályom, hogy két órán keresztül nem viszek magammal semmit (nyáron csak egy üveg vizet), két óra után pedig 15 percenként megiszok néhány korty vizet. Félóránként eszem kb 3 aszalt datolyát, óránként fél energiaszeletet. Ha 4 órán át futok, akkor háromóránként valami nagyobbat eszem (az út mentén lévő éttermek esetében rizs / krumpli / leves, ha nincs étterem, akkor kenyeret eszem amit már előre megkentem). A test minden bizonnyal étel nélkül képes lenne rá, de számomra az üres gyomor kellemetlen érzése. Ezért próbáld ki, mi a neked megfelelő. A biztonság kedvéért még 1-2 energiagélt viszek magammal, mint mentőöv arra az esetre, ha elfogyna az élelem .

 

8. Sportórák

Noha nemrég szerettem meg óra nélkül futni, mérni és csak élvezni a mozgást, a sportórák nagyszerű segítséget nyújtanak hosszú távon. Segítenek abban, hogy jól megválasszam a tempót, másrészt ne álljak szünet nélkül feleslegesen, folyamatosan számoljam a tempót, hogy utolérhessem a buszt, sötétedés előtt hazaérjek stb.

Természetesen a telefonon lévő alkalmazásokat is használhatod a méréshez, de akkor számíts arra, hogy a telefonod nagyon gyorsan lemerül. Váratlanul elveszítheted a térképet és a telefonos kapcsolat lehetőségét.

Ha hosszú futásokra vásárolsz egy órát, fordíts különös figyelmet az akkumulátor élettartamára. 

 

9. Iratok, telefon

A pénztárcámból kiválogatom a lényeg, azaz egy igazolványt, egy bankkártyát és egy papírpénzt. Beteszem egy kis zsebbe, és otthon hagyom a pénztárcámat. További súly megtakarítva. Mindig ellenőrizd, hogy a telefonod fel van-e töltve . A rossz jelzésű helyek gyakori elhelyezkedése és mozgása jobban leszívja az akkumulátort, mint eddig megszoktad.

 

10. Tartalék ruhák

A ruhákkal sem szabad túlzásba vinni . Pótruhát csak akkor veszek, ha hideg van (azaz 5 ° C alatt), és egy kocsmában megállót tervezek az útvonalon, vagy a cél után még vonattal vagy busszal utazom tovább. Ebben az esetben tartalék fehérneműt, zoknit, pólót, nadrágot viszek magammal. Szeles vagy esős időjárás esetén futó ultrakönnyű membránkabátot is becsomagolok.

 

Hasznos linkek

 

Szerző: Katerina Balcarová

Források: szerzői archívum, pixabay.com , unsplash.com

Hogyan válasszunk hálózsákot a kerékpártúrához

Tanácsadás

A hálózsáknak, amit a biciklitúrára viszel, legfőképp kicsinek és könnyűnek kell lennie, ugyanakkor elég fontos az is, hogy jól melegítsen és kényelmes legyen. Hogy hogyan válaszd ki az igazit, ami pont neked való, megtudhatod ebből a cikkből.

Futó ABC

Tanácsadás

Mi is pontosan a futó ABC? És miért kell beiktatnod az edzéstervbe? Katka Balcarová választ ad ezekre a kérdésekre.

Hogyan készítsük fel a biciklit a szezonra

Tanácsadás

A tavasz már itt kopogtat az ajtón, itt az ideje, hogy leporold a járgányt és az első menet előtt megfelelően ellenőrizd. A LIBERTA TOUR srácainak tanácsai arról, hogy hogyan kell ezt elvégezni.

Válogatásunk

A Trailbaker W egy sokoldalú női futócipő a Dynafit márkától, mely remek választás bármilyen terepen.

43 760 Ft (20.02 %) 35 000 Ft

Kosárba teszem

Adidas Terrex Agravic Flow trail futócipő ideális futáshoz akár terepen akár kemény talajon. A Continental...

47 424 Ft (30.01 %) 33 190 Ft

Kosárba teszem

A Salomon Cross Over Gore-Tex egy mindenre kiterjedő Contagrip® konténer, az EVA használható vágóeszközökhöz...

43 750 Ft (14.92 %) 37 221 Ft

Kosárba teszem