Átkattintok a kategóriákra Átkattintok a kosárra Átkattintok a navigációra

Hogyan támogassuk az immunrendszerünket

Újdonságok

Az immunrendszerünk valójában egy "pajzs", amely megvédi az egészségünket. Íme néhány tipp, hogyan tudjuk megerősíteni.


Tartalom

Érdemes egész évben gondoskodni az immunrendszerünkről. Megóv minket a betegségektől, és ha már megbetegszünk, akkor egy megfelelően működő immunrendszer segít abban, hogy gördülékenyebben és gyorsabban folyjon le a betegség.
Hogyan vigyázzunk rá? Ez egyszerű. Aludjunk jól, együnk és igyunk jól, pihenjünk eleget és ami a legfontosabb, ne felejtsünk el mozogni.

Alvás

Az alvás lehetővé teszi a test számára, hogy feldolgozza az elmúlt nap ingereit, felkészüljön a következőre és pihenjen.
Az alvás nem időpocsékolás, éppen ellenkezőleg, az egészséges életmód egyik legfontosabb területe. Általában az alvás ideális hossza a napi 8 óra.
De ez nagyon egyedi, néhányunknak kevesebb időre, másoknak pedig sokkal többre van szüksége.
Az alvás minősége azonban nem csak annak hosszától függ.  Az alvás minősége este tíz és hajnal kettő óra között a legjobb, tehát kifizetődő, ha 10 óra előtt igyekszünk elaludni. Ugyanakkor fontos az alváshoz való felkészülés is - ne felejtsük el szellőztetni a helyiséget, az alvást megelőző egy órában lehetőleg ne bámuljunk semmilyen monitort, és legalább két órával elalvás előtt már ne együnk és csökkentsük a folyadékbevitelt is. 
Nem csak ágyban lehet ám pihenni. Próbálja ki az egyik függőágyat kínálatunkból.

Stressz

Noha a rövid távú stressz kívánatos, aktivál minket és ugyanakkor megvéd minket a veszélyektől, a hosszú távú stressz nagyon bonyolultá teszi számunkra az életet.

A leggyakoribb stresszfaktorok közé tartoznak a munkahelyi gondok, az interperszonális kapcsolatok, az élet különféle eseményei (nem csak egy családtag betegsége, szeretteink halála, munkahely elvesztése, hanem az olyan pozitív tényezők is, mint a házasság vagy egy gyermek születése), továbbá a különféle szociális szerepek betöltése, időhiány, elfoglalt menetrend, rohanás. Egyrészről fontos, hogy próbáljuk kerülni a stresszt, másrészről pedig, hogy megtanuljuk kezelni az.  Erre remek technikákat találhatunk, mint a jóga, pihenés, sport, vagy hogy több időt szánunk magunkra és a hobbijainkra.

 A stresszt segít csökkenteni a testmozgás. Ehhez használható különféle eszközök széles skáláját nálunk is megtalálja - válasszon a súlyzó, az ugrálókötél, az edzőszőnyeg és még sok más közül.

Dohányzás, alkohol, mérgező anyagok

Ha minden nap nagy mennyiségű (aktív és passzív) dohányzásnak vagy alkoholnak van kitéve, akkor szükségtelenül gyengíti immunrendszerét. A dohányzás többek között károsítja a légzőrendszer nyálkahártyáját és ezáltal megkönnyíti a mikroorganizmusok belépését a testbe. Ezért a dohányosok hajlamosabbak a fertőző betegségekre.

Aktív mozgás, lehetőleg friss levegőn

Rendszeres testmozgással erősíthetjük a védekezését és csökkenthetjük a stressz hatásait. A friss levegőnek köszönhetően a szabadtéri sportok ideálisak. A mozgásnak azonban megvannak a maga korlátai is. Előfordul, hogy nem erősíti hanem éppen ellenkezőleg, gyengíti a testet. Ezért lassan kezdje el a sportot, és fokozatosan növelje a terhelést. Ne feledje, hogy a rendkívüli sportteljesítmények általában gyengítik a szervezetet, és az ilyen gyakorlatot követő néhány napban hajlamosabbak lehetünk a fertőzésekre.
Ilyen időszakokban sokat igyon, táplálkozzon megfelelően valamint pihenjen és aludjon sokat.

A testmozgás utáni regeneráció nagyon fontos és minden fizikai tevékenység szerves részét kell képeznie.
Sajnos a legtöbb ember még mindig alábecsüli ezt, vagy nem tudja, hogyan kell regenerálódni.

Megfelelő folyadékbevitel

A megfelelő folyadékbevitel lehetővé teszi többek a salak és méreganyagok megfelelő eltávolítását a testből. A legideálisabb ha tiszta vizet iszunk, amit esetleg gyógy - vagy zöldteával kombinálhatunk. Normál körülmények között ajánlott legalább 0.5 litert inni minden 15 kg tömegre átszámolva. Ez az ajánlás ismét nagyon egyedi, és a legjobb, ha a vizelet színét követi. Minél sötétebb, annál többet kell inni. Ideális esetben átlátszónak kell lennie.

Bárhol legyen, könnyedén betarthatja a megfelelő folyadékpótlást egyik termoszunkkal vagy kulacsunkkal.

Kiegyensúlyozott étrend sok vitaminnal és ásványi anyaggal

Korlátozza az iparilag feldolgozott ételeket, és próbáljon rendesen étkezni, amennyire csak lehetséges, friss ételeket fogyasszon, amelyeket nem kellett feldolgozni. Próbáljon változatos és színes menüt készíteni, mindig fordítson elegendő időt erre.

Remekül biztosítható a megfelelő tápanyagmennyiség ha mindennap fogyasztunk gyümölcsöt - különösen bogyós gyümölcsöket (fekete áfonya, málna, szeder, szőlő, eper, áfonya, ribizli,…), fejes zöldségeket (káposzta, kel, karalábé, karfiol, brokkoli,…), sötét levelű zöldségeket , erjesztett zöldségeket, len és más magvakat, dióféléket, teljes kiőrlésű gabonaféléket, hüvelyeseket, gyógynövényeket és fűszereket. Bár a vitaminok nagy részét változatos étrendből tudja beszerezni, télen általában ajánlott D-vitamin szedni, amelyet nyáron a napfényből nyer ki szervezetünk. A  C-, E- vitamin valamint a cink és a magnézium szintén fontosak az immunitás szempontjából.

Nem mindig van lehetőségünk azonban friss ételek fogyasztására, különösen ha éppen úton vagyunk. Kínálatunkban azonban nem csak remek minőségű szárított ételeket talál, hanem különféle szárított ehető rovarokat is megkóstolhat, amelyeket a jövő ételének címkéztek és mindenképpen érdemes kipróbálni.

Táplálék-kiegészítők

A változatos étrendből könnyen kinyerhető az összes szükséges tápanyag. Általában ajánlott a D-vitamin kiegészítése télen, vegetáriánusok és vegánok számára pedig egész évben a B12-vitamin hozzászedése. Ha azonban tudja, hogy hiányzik szervezetéből bármely ásványi anyag vagy vitamin, akkor tanácsos mérlegelni annak kiegészítését. Az étrend-kiegészítők minősége nagyon eltérő, ezért jó ötlet konzultálni szakértővel, orvossal vagy táplálkozási szakértővel, mielőtt megvásárolná őket. A vásárlás során feltétlenül figyelnie kell a hatóanyag mennyiségét és felszívódását. Inkább kapszulákat ajánlunk mint tablettákat, növényi alapú kapszulákatl előnyben részesítve a zselatinnal szemben.

 

 Hasznos linkek

Autor: Kateřina Balcarová

Zdroje: Greger Michael: Jak nezemřít; Noxi, 2015; Podklady ke kurzu ATAC – Poradce pro výživu a suplementaci, pixabay.com

Ingyenes szállítási napok

Újdonságok

November 11 és december 31 között minden 5000 Ft feletti rendelést ingyen kiszállítunk!!!

 

Hogyan válasszunk ruhát nyirkos időjáráshoz

Újdonságok

Köd, eső, szél, talajfagy - semmi olyan, amit egy út során kétszer szeretne látni. De mi a 4camping.hu oldalról a "Nincs rossz idő, csak rossz ruhák" mottót valljuk, és mivel nem vagyunk mohók, Vítek Hruška megosztja veletek tippjeinket, hogyan kell szárazon megfelelően felöltözni.

Ingyenes kiszállítás 19990 Ft felett

Újdonságok

A november 11 és december 31 között 19990 Ft felett vásárló ügyfeleinket ingyenes kiszállítással lepjük meg.

 

Válogatásunk

Sensor Merino Air, kényelmes, funkcionális férfi póló lágy és légáteresztő anyagból. 

18 546 Ft (19.98 %) 14 840 Ft

Kosárba teszem

La Sportiva Landscape T-Shirt M férfi póló - eredeti természetes motívummal a hegyek szerelmeseinek....

11 784 Ft (25.03 %) 8 835 Ft

Kosárba teszem