Átkattintok a kategóriákra Átkattintok a kosárra Átkattintok a navigációra

Hogyan kell támogatni az immunrendszert

Újdonságok

Az immunitás valójában egy "pajzs", amely megvédi az egészségünket. Íme néhány tipp, hogyan lehetne megerősíteni.


Tartalom

Egész évben kifizetödö az immunrendszer gondozása. Véd a betegségtől, és ha már beteg vagy, akkor a megfelelően működő immunrendszer elősegíti a betegség gyorsabb lefolyását.
Hogyan lehet vigyázni rá? Ez egyszerű. Jól kell aludni, enni és inni, pihenni kell és mozogni.

Alvás

Alvás közben lehetővé teszi a test számára, hogy feldolgozza az előző nap ingereit, felkészüljön a következőre és pihenjen.
Az alvás nem időpocsékolás, éppen ellenkezőleg, az egészséges életmód egyik legfontosabb területe. Általában az alvás ideális hossza a napi 8 óra.
De ez nagyon egyedi, néhánynak kevesebbre van szüksége, másoknak pedig többre van szüksége.
Az alvás minősége azonban nem csak annak hosszától függ.10 és 2 óra között az alvás minősége a legjobb, tehát kifizetödö, ha 10 óra előtt alszik el. Ugyanakkor fontos az alváshoz való felkészülés - ne felejtsük el szellőztetni a helyiséget, ne bámuljunk a monitorra legalább egy órát elalvás előtt, és ne együnk kb. két órát lefekvés előtt, és lassan csökkentsük az ivást.
Nem csak ágyban lehet pihenni. Próbálja ki az egyik függőágyat kínálatunkból.

Stressz

Noha a rövid távú stressz kívánatos, aktivál minket és ugyanakkor megvéd minket a veszélyektől, a hosszú távú stressz nagyon bonyolultá teszi számunkra az életet.

A stressz tényezők, amelyekkel a leggyakrabban naponta ki vannak téve, többek között a munkaköri igények, az interperszonális kapcsolatok, az élet eseményei (családi betegség, szeretteink halála, munkahely elvesztése, hanem olyan pozitív tényezők is, mint a házasság vagy egy gyermek születése), sok társadalmi szerepet betöltve, időhiány, elfoglalt menetrend, rohanás.Egyrészről fontos, hogy ne kerüljünk annyira stresszhatásokhoz, másrészt, hogy megtanuljuk kezelni a stresszt különféle technikákkal - jóga, pihenés, sport, vagy hogy naponta keressen időt magának és hobbijainak.

 A stressz segít csökkenteni a testmozgáshoz szükséges eszközök széles skáláját - válasszon a súlyzó, az ugrálókötél, az edzőszőnyeg és még sok más közül.

Dohányzás, alkohol, mérgező anyagok

Ha minden nap nagy mennyiségű (aktív és passzív) dohányzásnak vagy alkoholnak van kitéve, akkor szükségtelenül lebontja immunrendszerét.A dohányzás többek között károsítja a légzőrendszer nyálkahártyáját és ezáltal megkönnyíti a mikroorganizmusok belépését a testbe. Ezért a dohányosok hajlamosabbak a fertőző betegségekre.

Aktív mozgás, lehetőleg friss levegőn

 Rendszeres testmozgással erősíti védekezését és csökkenti a stressz hatásait. A szabadtéri sportok ideálisak a friss levegön. A mozgásnak azonban megvannak a korlátai is, amikor már nem erősödik, és éppen ellenkezőleg, gyengíti a testet.Lassan kezdje el a sportot, és fokozatosan növelje a terhelést. Ne feledje, hogy a rendkívüli sportesemények általában gyengítik a testet, és az ilyen gyakorlatot követő néhány napban hajlamosabbak lehetnek a fertőzésekre.
Ilyen időszakokban sokat igyon, jól egyen, hosszabb ideig aludjon és pihenjen.

A testmozgás utáni regeneráció nagyon fontos, és minden fizikai tevékenység szerves részét kell képeznie.
Sajnos a legtöbb ember még mindig alábecsüli ezt, vagy nem tudja, hogyan kell regenerálódni. De ne essen kétségbe, itt egy cikk is erről a témáról!

Ivási rendszer

A megfelelő ivásmód lehetővé teszi többek között a hulladéktermékek eltávolítását a testből. A legjobban azt teszi, ha tiszta vizet iszik, amely gyógynövényt és zöld teát is tartalmazhat. Normál körülmények között ajánlott legalább 0.5 litert inni minden 15 kg tömegért. Ez az ajánlás ismét nagyon egyedi, és a legjobb, ha a vizelet színét követi.Minél sötétebb, annál többet kell inni. Ideális esetben átlátszónak kell lennie.

Bárhol legyen, könnyedén elrendezheti az ivási módot egyik termoszunkkal vagy palackunkkal.

Kiegyensúlyozott étrend sok vitaminnal és ásványi anyaggal.

Korlátozza az iparilag feldolgozott ételeket, és próbáljon rendesen étkezni, amennyire csak lehetséges, friss ételeket, amelyeket nem kellett feldolgozni. Próbáljon változatos és színes menüt készíteni, mindig fordítson elegendő időt ételre.

Biztosítja az elegendő tápanyagot, ha mindennap gyümölcsöt fogyaszt - különösen bogyós gyümölcsök (fekete áfonya, málna, szeder, szőlő, eper, áfonya, ribizli,…), fejes zöldségek (káposzta, káposzta, karalábé, karfiol, brokkoli,…), sötét levelű zöldségek , erjesztett zöldségek, egyéb zöldségek, len és más magvak, diófélék, teljes kiőrlésű gabonafélék, hüvelyesek, gyógynövények és fűszerek. Bár a vitaminok nagy részét változatos étrendből tudja beszerezni,télen általában ajánlott D-vitamin-kiegészítést kapni, amelyet nyáron a napfényből nyer. A C, E, a cink és a magnézium szintén fontosak az immunitás szempontjából.

Nem mindig lehet minőségi és friss étrendünk, különösen úton ez problémát jelenthet. A kiszáradt ételek széles választéka mellett vásárolhat tőlünk ehető rovarokat is, amelyeket a jövő ételeinek címkéztek és mindenképpen érdemes kipróbálni.

Táplálék-kiegészítők

A változatos étrendből könnyen megszerezheti az összes szükséges tápanyagot. Általában ajánlott a D-vitamin kiegészítése télen, vegetáriánusok és vegánok számára pedig egész évben a B12-vitamin hozzáadásához. Ha azonban tudja, hogy hiányzik bármely ásványi anyag vagy vitamin, akkor tanácsos mérlegelni annak kiegészítését.Az étrend-kiegészítők minősége nagyon eltérő, ezért jó ötlet konzultálni szakértővel, orvossal vagy táplálkozási szakértővel, mielőtt megvásárolná őket. A vásárlás során feltétlenül figyelnie kell a hatóanyag mennyiségét és felszívódását. Inkább kapszulákat ajánlunk mint tablettákat , növényi alapú kapszulákkal előnyben részesítve a zselatinnal szemben.

Az immunitást erösíteni egész évben kifizetödö, és integrálja ezeket az eljárásokat a normál életmódba. Ezután megnövekedett fertőzési kockázat esetén mindenre jobban felkészül, és immunitását tovább nem gyengíti az étrend vagy a gondolkodás hirtelen megváltozása miatt fellépő felesleges fertőzési félelem vagy stressz.

 Hasznos linkek

Autor: Kateřina Balcarová

Zdroje: Greger Michael: Jak nezemřít; Noxi, 2015; Podklady ke kurzu ATAC – Poradce pro výživu a suplementaci, pixabay.com

Ingyenes szállítási napok

Újdonságok

Április 30-ig minden 5000 Ft feletti rendelést ingyen kiszállítunk!!!

 

Ingyenes kiszállítás 19990 Ft felett

Újdonságok

A november 11 és december 31 között 19990 Ft felett vásárló ügyfeleinket ingyenes kiszállítással lepjük meg.

 

Meghosszabbított cseregarancia

Újdonságok

A meghosszabbított cseregaranciának köszönhetően a nem tetsző vagy rossz méretű termékeket egészen január 14-ig lehetőségük lesz lecserélni egy másik modellre.