A Newburg 240 Air egy kompakt elősátor a dán Outwell márka Air Cruising kollekciójából. A Rigid Air System felfújható szerkezet egymástól elkülönített légkamrákból áll. Minden kamrának saját szelepe van, amely lehetővé teszi, hogy külön-külön lehessen felfújni és leereszteni. A sátor külső ponyvája vízálló Outtex® 4000 Select poliészter anyagból készült, aláragasztott varrásokkal, és a speciálisan ragasztott polietilén padlózat véd a hidegtől és a talajtól származó nedvességtől. A külső ponyva Fire Retardant technológiával készült, amely eliminálja a tűz következményeit.
A szúnyoghálóval ellátott széles panoráma bejárat lehetővé teszi, hogy a sátorba akadályok nélkül léphessen be, cipzárnak köszönhetően a bejárat tetszőlegesen nyitható. A bejárat előtetővel védett, hogy az esővíz ne folyjon be az előtérbe. A sátornak van egy szúnyoghálóval ellátott oldalsó bejárata is. A világos tető és a széles színezett ablakok kellően megvilágítják az előteret, ugyanakkor védenek a közvetlen napfénytől és az UV-sugárzástól. Ha több magánszférára van szüksége, egyszerűen függessze fel a függönyt a kívánt magasságban.
A sátorba négy oldalsó bejáraton keresztül is be lehet jutni, kettő bejárat a sátorba, kettő pedig a Link Access Zone-ba vezet. Ez a zóna összeköti az autót az elősátorral, és a kivehető padlózatnak köszönhetően segít tisztán tartani a környezetet, valamint csökkenti a huzatot. A hosszabbító kábelek fedett bemenetei lehetővé teszik, hogy lámpát csatlakoztasson vagy mobiltelefonját töltse. Értékelni fogja a Hooktrack System rendszert, amely lehetővé teszi a könnyű tárgyak, kábelek és lámpák rögzítését az előre elkészített "sínekre".
A sátor önálló, az autó és a sátor közötti kapcsolatot a Dual Beading rendszer biztosítja, azaz a két egymás fölé varrt összekötő elem végei (5 és 7 mm). Az a 5,7 méretű és 9 mm-es összekötő elemekhez illeszkedik. További csatlakozási lehetőségként választhatja a csatlakozóhüvely oldalára varrt kábeleket. A kábeleket az autó mögött rögzítheti (ha van hely), vagy a hüvely egy részét dobja át az autó teteje felett, és a kábeleket mögötte a földbe rögzítse.
A színkódolt köteleknek, hevedereknek és csapoknak köszönhetően a sátor felépítése gyors és egyszerű. A sátor a mellékelt kézi pumpával fújható fel. A sátor rövid távolságokra történő könnyű szállításához a zárt, kompressziós hevederekkel ellátott szállítótáska szolgál.
A megfelelő magánszféra biztosításához javasoljuk, hogy az elősátorhoz vásároljon Inner Newburg 240 hálófülkét, amelyben 2 személy is kényelmesen elfér. A maximális kényelem érdekében javasoljuk a Flat Woen Carpet Newburg 240 szőnyeget. A sérült sátormerevítők gyors és egyszerű cseréjéhez vásároljon Air Repair felfújható tartalék sátormerevítőket. A sátor kompatibilis a Tube kit 3 felfújható tartalék sátormerevítővel.
A Newburg 240 Air sátor fő előnyei:
elősátor a furgonhoz
Ridig Air System szerkezet – különálló légkamrák
széles panoráma bejárat négy cipzárral - különböző nyitási módok
3 oldalsó bejárat - 1 a sátorhoz (szúnyoghálóval), 2 a Link Access Zone-hoz
Link Access Zone 2 oldalsó bejárattal
a járműhöz 7 vagy 5 mm-es összekötő elemmel csatlakoztatható
nagyméretű sötétített ablakok függönnyel és szúnyoghálóval
felfüggesztő Hooktrack System
tágas előtető a főbejárat felett
bemenet a hálózati kábelek csatlakoztatásához
kidolgozott szellőzőrendszer
integrált vízálló padlózat, megemelt falakkal
Easy Pegging System rögzítőrendszer
színkódolt cövekek és rögzítő kötelek
aláragasztott varrások
tartozékban kézi pumpa a felfújáshoz
szállítótok a csomag része
a sátor anyaga:
a külső ponyva anyaga: Outtex® 4000 Select (100% poliészter, PU bevonat, aláragasztott varrások)
a padlózat anyaga: 100% polietilén (kettős bevonat, vízálló)
Mielőtt új sátrat vásárolnánk, döntsük el, hogy milyen típusú tevékenységre fogjuk leggyakrabban használni.
felfújható
Szerkezet típusa
Kupola - 1 pontban keresztező x rudazat Alagút - nem önhordó, de nagyon tágas, remek súly/belső tér arány, ellenálló a széllel szemben
A kupola típusú (iglu) a legelterjedtebb önhordó szerkezet, amely könnyen felépíthető. A geodéziai típusú konstrukciót szélsőséges körülményekre tervezték, a szerkezet több helyen keresztezi a rudakat, ami nagyobb szilárdságot és stabilitást eredményez. Az alagút típus olyan rudak felhasználásával épül, amelyek nem keresztezik egymást. Hatékonyan használja ki a belső teret, és jól lehorgonyozva nagy szélállóságot biztosít. Egyfalú sátor az A típusú, amelynek szerkezete az első és hátsó fal közepén elhelyezett két rögzített rúdból áll. A felfújható sátor építésekor az oszlopokat és a rudakat légcsövek váltották fel, így még terjedelmesebb családi sátrak is könnyen felállíthatók, de ehhez egy kompatibilis tartozékkal rendelkező pumpa vagy kompresszor szükséges. Az önfelállító megoldás nagyon gyors és egyszerű építést, nagyobb csomagméretet és nehezebb kezelhetőséget biztosít összecsukáskor. A Teepees/ Jurta sátrak atipikus kialakításúak, amelyek nagy közös területet biztosítanak magas ár és nagyobb súly mellett.
alagút
/
felfújható
Lakókocsi magassága
175 - 200 cm
Elősátor típusa
autóhoz (kombi)
Sátorszerkezet anyaga
A laminált, azaz üvegszálas anyag (fiberglass) a legolcsóbb és legelterjedtebb anyag, amelynek tartóssága alacsony (nem kedvez neki a gyakori kezelés) és magasabb a súlya. A Durawrap/Duraflex/Wrapflex egy továbbfejlesztett üvegszálas anyag, de lényegesen erősebb, a felületén jól látható rombusz alakú keresztcsíkozással. A duralumínium rudakat leginkább ultrakönnyű sátrakban használják, fő előnye az alacsony súly és a hosszú élettartam. Az acélszerkezetek lakósátrakhoz és sátortetőkhöz alkalmasak, nagy tartóssággal, teherbírással, de magasabb súllyal is rendelkeznek. A karbon/kevlar az abszolút legkönnyebb anyag, a rudak a világon csak néhány expedíciós sátorgyártó kiegészítő kínálatában találhatók meg. A trekking póznák/lavinafelszerelések nem hagyományos kialakításúak, de egy éjszakai sátorozáshoz teljesen elegendőek, előnyük a kisebb összsúly.
felfújható
Sátoralj víznyomásállósága
Többnyire a vízoszlop mértékével fejezik ki = mennyi víznek áll ellen a sátor alja (talajtakaró), mielött elkezdené felszívni a vizet. Miliméterben határozzák meg. Fontosabb paraméter mint a külső sátor esetében.
PE 100% vízzáró mm
Külső sátor víznyomásállósága
Külső sátor = kétrétegű/duplafalú sátor külső rétege
Víznyomásállóság = hány mm vízoszlop nyomásnak áll ellen az anyag anélkül, hogy beázna
4000 mm
Sátoralj anyaga
Polyethylen
Külső sátor anyaga
Polyester
Sátor mérete
300 x 330 x 210 cm
Hálófülke mérete
300 x 240 x 210 cm
Sátor magassága
210 cm
Hálófülke magassága
210 cm
Csomagméret
82 x 42 x 42 cm
Bejáratok száma
Az 1-2 fős sátrakhoz elegendő egy bejárat, az ilyen sátor könnyebb és alkalmasabb lesz túrázásra és expedíciókra. A 2 vagy több személyre szánt sátrakat érdemes több bejárattal választani. A több bejárat jobb szellőzést, kényelmesebb kijutást biztosít a sátorból, de nagyobb súlyt is eredményez.
Köztudott, hogy Európa legnagyobb túrázói között vannak a Dánok, valamint a Benelux államok lakói. Így tehát nincs is min csodálkozni, hogy ebben a kempingező-sátrazó közegben alakult meg az a társaság, akiknek sikerült lerombolniuk a táborozás ridegségéről és kényelmetlenségéről alkotott mítoszokat. Egyik sátruknál se kell legörnyedve belépni és mindegyik hálózsákjuknál úgy fogjuk érezni magunkat, akárcsak otthon a takaró alatt. Nincs másik cég, aki hasonló kényelmet tudna kínálni.